Climatronic - niedomaganie i błędy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • silukasz
    Classic
    • 2013
    • 17

    Climatronic - niedomaganie i błędy

    Zamieszczone przez loponez
    Prawda jest taka, że w normalnym kraju obywatel który pracuje w pełnym wymiarze godzinowym, powinien zarobić tyle, żeby się nie martwić że mu zabraknie. Jaka różnica czy pracuję do 50, 60, 67 roku życia czy do śmierci? Jeżeli warunki pracy będą dobre, płaca godna, stać mnie będzie na miesiąc wakacji w roku bez oglądania się, że mnie nie stać na wyjazd, to mogę robić aż do śmierci.
    I to jest cała esencja problemu !

    Dorzuciłbym jeszcze zmianę ordynacji podatkowej: zamiast podatku dochodowego w chorych stawkach, który mało kto płaci w uczciwej wysokości, zrobić tak jak kiedyś proponował Mikke - podatek przychodowy w wysokości np. 1%. Nie opłacałoby się pojedynczym firmom kombinować a powszechność płacenia spowodowałaby większe wpływy do budżetu. A teraz mamy błędne koło: podnoszą podatki - kolejna grupa zaczyna kombinować i płacić mniej lub nie płacą wcale. Wtedy wpływy się zmniejszają i co ? Ano, trzeba podnieść podatki. Chodzi o wszystkie - zwłaszcza te pośrednie i ukryte.
  • wodan
    Rider
    • 2012
    • 417
    • Octavia I combi (1U5)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Climatronic - niedomaganie i błędy

    Zatem do rzeczy: klima kiepsko chłodzi. Odczyt temperatury zgodny z szafą, biegi sobie miło zmienia, dmucha, aż głowę chce urwać, tylko nie chłodzi, a w zasadzie robi to bardzo słabo...

    Na start podłączyłem VAG-a, który wypluł:

    Kod:
    792 Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji-F129
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    Poszperałem i wyszło, że na 99% problemem nie jest czujnik, a niewłaściwe (za niskie / za wysokie) ciśnienie w układzie.

    Szperając dalej na forum paska trafiłem na procedurę autotestu climatronica, co zaowocowało wypluciem przez wskazanego błędu nr 318.

    Zgodnie z wyszperanymi interpretacjami:
    - przeważający pogląd - 318 to nie błąd a informacja, że zadziałał zawór bezpieczeństwa i wypluł nadmiar czynnika na zewnątrz;
    - zdanie odrębne - 318 oznacza niewłaściwe ciśnienie w układzie;

    Badając sprawę objawowo można by się przychylić do twierdzenia, że klima kiepsko chłodzi bo gdzieś sobie czynnik uleciał, więc w zasadzie błąd 792 na VAG + 318 na climatronicu to wypisz, wymaluj potwierdzenie powyższego wniosku.

    Ale może naginam rzeczywistość do najbardziej pasującej mi tezy (ubytek czynnika chłodzącego)? Co na ten temat sadzicie?

    Dodam dla porządku, że wóz ma 3 lata, rok temu po dzwonie był uzupełniany czynnik...
    Pozdrawiam
    Wodan

    Szkodnik: O1 1.9 TDI AXR kombi

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #3
      W tamtym roku koleżanka miała taki bład tylko że w Polo. Okazało się, że to preostat.
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • wodan
        Rider
        • 2012
        • 417
        • Octavia I combi (1U5)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Okazuje się, że klimy jako takiej w ogóle nie inicjuje. Do tej pory było tak, że po stracie silnika wiatraki się rozpędzały (ale bez chłodzenia), po chwili (generalnie kilkuset metrach jazdy) następował stop i po sekundzie ruszało na nowo wraz z klimą.

        Oglądałem też prace wiatraków przy chłodnicy po przejażdżce - żaden się nie kręcił (temp. silnika robocza, klima na AUTO, temp zewnętrzna ok 23-24 st., ustawienie chodzenia na 18 st.).

        lookashECL, może być i to, w końcu włącznik.... albo klima bez czynnika, tylko gdzie dziada wessało?

        Jutro jadę na diagnostykę i ew. napełnianie - zobaczymy co powiedzą.
        Pozdrawiam
        Wodan

        Szkodnik: O1 1.9 TDI AXR kombi

        Komentarz

        • lookashECL
          Rider
          • 2009
          • 416
          • Rapid (NH3)

          #5
          Jeśli jest nieszczelność w układzie to preostat może świrować.
          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

          Komentarz

          • wodan
            Rider
            • 2012
            • 417
            • Octavia I combi (1U5)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Czyli mamy wyjaśnienie: jest strzelony dolny waż prowadzący do parownika. Niestety, nie mam numeru części, jednakże telefon do ASO ujawnił istnienie trzech węży, w cenach odpowiednio: 750, 1100 i 1400 zł... Rozmówca stwierdził, ze pewnie chodzi o najtańszy (ciekawe czemu)... [Po naprawie już wiadomo - wąż w miejscu zagięcia ociera się o chłodnice i z biegiem czasu ma tendencję do pękania - podobno częsta przypadłość O1 z klimą]

            Tak czy owak wiadomo już, że błąd 792 + 318 mogą oznaczać absolutny brak czynnika w układzie, co niniejszym potwierdzam swoim przypadkiem.

            Idę szukać jakiegoś taniego, a dobrego serwisu klimy... :/ Zna ktoś jakiś sprawdzony serwis w Krakowie?

            Dzięki lookashECL za udział, technicznie miałeś rację

            -------------
            [21.04.2013 r.]

            Już po naprawie i trasie testowej - wszystko gra i buczy. Klima działa bezproblemowo. Naprawa objęła wymianę pękniętego węża oraz nabicie czynnika.
            Pozdrawiam
            Wodan

            Szkodnik: O1 1.9 TDI AXR kombi

            Komentarz

            Pracuję...